Finurlige Verden

onsdag, september 07, 2005

Nyvunnet kunnskap..

Det jeg har lært av å jobbe på et tannlegekontor;
Gamle mennesker støver. Mye blod tetter salivasugeren (naturlig nok, det skal jo egentlig suge spytt). Alt kan steriliseres. Tannkjøtt henger veldig godt fast i kjevebenet! Blod forsvinner best med kaldt vann. Det er vanskelig å overbevise mennesker med alzheimers om at å ta røntgen av tennene ikke er farlig og ikke gjør vondt. En skal ikke ta røntgen av gravide damer.

Ting jeg lurer på i forbindelse med det nye jeg har lært;
I hvilken dimensjon virker det som en god idè og ta på masse leppestift før en skal til tannlegen?? Det klisjer jo bare til! Og hvorfor sitter alle gamle damer og tviholder på veska mens de sitter i tannlegestolen?
Og hvorfor ringer gamle damer og insisterer på en time så snart som mulig fordi de har så usigelig vondt, også er kl 0800 dagen etter alt for tidlig og slett ikke mulig? Hvor vondt har en egentlig da?!?

Det var det jeg kommer på nå, hvertfall.

Ellers så blir det bryllup til helga, og to uker til lønning. Det blir bra!
Og det kan avogtil være ganske vanskelig å få tak i en lønningsslipp.
Pappaen min har kjøpt ny motorsykkel for langturer, så han skal motorsykle til Oslo og sånn.. Hehe.. Litt bøsent. Ellers lite nytt. Jo, søte tanteongen min har begynt i barnehagen og det går visst ganske bra :-D
Må huske å ta turen innom Clas Olsson en dag snart. Dusjen trenger ett nytt dusjhode.