Finurlige Verden

søndag, august 21, 2005

Gatepoesi

Ting jeg har lest rundt forbi i Oslos gater;

"Men kan dere pule?" -ved trikkestoppet Welhavensgate i Parkveien.
"Hjertet mitt er fillete. Kan du sy?" -På et vannrør i Fredensborgveien.
"Kjærligheten er fantasiens triumf over fornuften." -I et vindu på Grünerløkka.
"Vi kjeder oss" -Tagget på noen planker foran et vindu, også i Fredensborgveien.
"Lene M. jeg har egentlig varme følelser for deg. Men..." -På en murvegg i Fredensborgveien.
"In a coma you don't dream, you just hope that somebody sits with you." Flere steder, bl.a i Nordahl Bruns gate. (Ikke helt sikker på om gjengivelsen er helt korrekt..)
"Fin i trusa" på en dørklokke i Helgesens gate.

Oppdateres viss jeg skulle komme over flere bra/rare/søte utsagn og skriblerier :-D

1 Comments:

At 5:29 p.m., Blogger Fred Ut said...

Det er flere klassiker på (gutte)doen på lokalet på Vilhelm Bjerknes hus på blindern. I farta husker jeg bare at det nederst på innsiden av et avlukke står "SE OPP FOR LIMBODANSERE".

Men det er mulig du må sitte der for at det skal bli morsomt. Marchus husker sikkert noen fler.

 

Legg inn en kommentar

<< Home