Finurlige Verden

torsdag, august 04, 2005

Fastlegeordningen

Var hos legen i dag og det etter jeg hadde fått svar på noen prøver pr post og i brevet stod det at jeg kunne bestille en time for nærmere utredning..
Det gjorde jeg jo, fikk ikke time hos hun legen jeg har gått til det siste året, men hos en lege ved samme senteret som er fastlegen min (de er forferdelig vanskelige på akkurat det).
Kom til legen som sa.. Nja.. Tja.. Jeg har ikke så mange unge kvinnelige pasienter, og jeg har ingen personlig erfaring på området, så jeg henviser deg til en annen lege..
Jeg ble litt satt ut og spurte jo da om han kunne fortelle meg noe.. Joda, noen sytes at ditt hjalp og andre fant hjelp i datt, men andre igjen tok piller for noe annet, men med en bivirkning som hadde positiv effekt på symptomene!
ARG!
Ja, skal jeg da finne ut av det selv?! Jeg hater fastlegeordningen og synes enten at alle pasientene kan få et ti-minutters intervju med alle legene før de valgte fastlege, eller at jeg intervjuet alle lege-studentene før de ble ferdig utdannet og kunne forsikre at de ikke kikker i dataen når de prater til deg. At de sier klart i fra om de ikke kan hjelpe deg, og finner noen som kan, uten å gi inntrykk av at de kan fikse noe de ikke kan, og at de ikke prater til deg som om en er 4 år...
Mine ønsker da! Inkompetante klysemolboer!

Nok galle for en dag tenker jeg :-)