Finurlige Verden

torsdag, januar 10, 2008

Universelle regler

I dag på vei til jobb, møtte eg to folk som mest sannsynlig har stått opp med heilt feil fot, eller bare ikkje vett det de fleste vett og stort sett følge..
Ikkje at eg egentlig e noen fæn av sånne ekle uskrevne regler som alle "må" følga for at de ska "bli godtatt av gjengen" (sitat Sibbe)
Men ingen regel uten unntak, eller någe..
Eg såg en mann i dag med langt hår.. Litt sånn piano-Nagell hår, langt lyst og krøllete. Og håret va fint det, det e jo'kje det, men du må ha hårstrikk hvis du ska setta opp håret, hvis du e mann! Ikkje sånnei store klyba! Då e det nesten bedre om du sette det skikkeligt opp og dandere og sette blomst i håret! Heilt sant!
Åsså på trikken på vei ner te byen så kom der på ei dama som sikkert va 1.50 høy og 2.60 brei og det e jo og heilt greit. Men då må du ikkje på en veldig full morning-trikk skvisa deg oppi alle folkå! Stå i trappå! Der va der plass, og det ville blitt et skritt ut og inn avtrikken for kvert stopp. Hvis ungen min komme ut med bulk, så e det albuen hennas sin feil! Å i tillegg te å mega seg heilt på toppen av trappå, så sto hu bare der å prøvde å gjør seg liden i steden for å gå ut to trinn, sleppa folk ut og gå inn igjen...

Å en aen litt løyen ting. Gravidefolk får jo mindre plass i blærå. Å det medføre jo en nattlig tissetur kver natt. Og det e ikkje alltid liga lett å sovna igjen ittepå. Å i natt så våkna eg kl.0500, gjekk på do og fekk ikkje sovna igjen. Men når klokkå ringe kl.0730, DÅ sovne eg å drive å trykke på slumre-knappen i en halltime! Tror der e en feilkobling i hjernen min der for tiå. Kanskje eg bare ska begynna å stilla klokkå på leggetid!?.. Hmmm..

Å på grunn av litt lide søvn så e eg ikkje så kjempesosial av meg i dag og har derfor lønsj på pulten min. Greiast sånn. Så sleppe eg å bli ufine.. Hehe :o)

Udenom det så syns eg at vold (dette tror eg nok eg har någen innlegg om før) har et litt ufortjent dårlig rykte. Enkelte mennesker som ikkje har et særlig utvikla hjerne-munn filter fortjene litt deng.Og hvis de som kompensasjon for det dårlig utvikla filteret prøve å dekka over div horrible uttalelser med en sånn å-så-koselig-me-har-det-latter (dette tror eg e et fenomen som kun ramme godt voksne kvinns) så fortjene de mye deng! Sånn røska-ut-det-jævla-stemmebåndet-diras-prøv-nå-å-kose-le-DENG! (Hehe, kjenne at eg e i et særdeles lite demokartisk hjørna i dag)

Ellers e jo alt såre vel!
:o)

-A-